dissabte, 10 d’octubre del 2015

El Grup de Muntanyisme d'Enginyers al Montardo

El Grup de Muntanyisme d'Enginyers Industrials vam fer l'habitual excursió del juliol al Pirineu aquest any 2014 al Montardo de 2833m, cim que sempre tenia ganes de fer.
Vam sortir de l'aparcament sota la presa de Cavallers a mitja tarda, amb un temps mig emboirat que no deixava veure els cims. Desprès de fer el monòton tram de vorejar l'embassament, comencem la pujada cap a Riu Malo, i m'adono que al bell mig del saltant d'aigua hi ha encastada entre els dos costats una enorme roca, ben clavada. Anem pujant i en menys de 2h som al Ventosa i Calvell, que està a petar de gent, com ha de ser en aquestes dates. En el grup ve una noia que conec del Col·legi que ho fa per 1ª vegada, l'Anna Pardo, va massa carregada i un entrenament no adequat per muntanya, li costa una mica arribar al refu.
Desprès de ben sopar i dormir, l'endemà sortim ben aviat havent fet un bon esmorzar, fa fresca. Amb les primeres llums veiem la Lluna plena que en pocs minuts s'amaga rera el Biciberri. Passem sota les agulles de Travessany i el llac del mateix nom, voregem el de Monges i tot seguit arribem al coll de Güelli-Crestada, on l'Anna diu prou i es queda a esperar-nos a la baixada; no està sola, és un encreuament de camins on no para de passar gent en totes direccions.
Acabem de pujar fins dalt del cim, vista sensacional en totes direccions, m'encanta veure darrera els Biciberris encara amb neu i lluny al davant el Maubèrme que tantes ganes de fer tinc.

Foto amb l'estelada com no podia ser d'altre, baixem, recollim l'Anna, dinem sota el llac de Monges, continuem avall, parem un xic al refu i reprenem la baixada, amb alguns membres una mica tocats; jo acompanyo l'Anna que baixa poc a poc i molt cansada, però a final tots ens retrobem als cotxes i un núvol ens refresca amb un petit ruixat els últims metres. Una sortida en que he gaudit molt.