dilluns, 14 de novembre del 2016

Hivernal a l'estany del Diable (2332m)

Vuit socis del GREC vam anar a fer l'excursió programada pel novembre 2016 a la vall de Galba al Capcir per veure l'estany del Diable, que segons ens havien dit, era molt bonic. Vam anar fins el poblet d'Esposolla situat entre Formigueres i Puyvalador, per desprès seguir una pista forestal fins la Barraca de la Jaceta (1650m) on calia deixar els cotxes. Veient que als cims de la nostra Cerdanya hi havia sols una minsa capa de neu, no havíem agafat raquetes; gran error !, la vall es veia carregada de neu, sort que duiem polaines, feia força fred però un bon Sol.
Comencem seguint l'itinerari del Tour del Capcir i al cap de poca estona ja sols trepitgem neu verge, passat el pont el gruix de neu puja ràpidament dels 20 a 30 i 40 cm, cosa que fa que la progressió sigui lenta i fatigosa, sobretot pel que obre traça, en Carles. Desprès d'esmorzar per reposar forces i debatre si continuem o no, decidim anar pujant a veure com ho veiem, tombem a la dreta (Oest) i deixem l'itinerari esmentat per enfilar cap el nostre objectiu fent relleus per anar obrint traça, en alguns llocs ens ensorrem fins el genoll, hi deu haver uns 60 cm de neu però continuem. Com que fa molt bon dia i veiem que tots seguim el ritme, ens animem i en 4 hores ens plantem davant l'estany del Diable ja ben glaçat i que queda al fons d'un profund embut. Aquest llac no té desaigüe a nivell, l'aigua es filtra i surt més avall.
El lloc és fantàstic, envoltat pel Puig de Terrers (2540m) i del Pic de Mortiers (2605m), tot d'un blanc immaculat, no podíem demanar més. Dinem, fotos i emprenem la baixada ara molt més fàcil tot seguint les nostres petjades, en 2h 15' arribem altre cop als cotxes, en total son uns 780m de desnivell i 14Km de llargada. Per arrodonir-ho, parem al poble de Formigueres a prendre'ns una tassa de xocolata tot acompanyant-la amb una mena de pa de pessic que hem comprat al forn.

Si es fa l'excursió en època sense neu, val la pena cercar al baixar de l'estany la "Peira Escrita", unes grans lloses de roca en que la gent de la contrada gravava noms i signes, alguns d'ells, els més desgastats, sembla que tenen uns 2000 anys.

Refugi de la Jaça de la Llosa

Neu fonda

Blancor immaculada

Pujant

Pics de la Tribuna i Pla Bernat

Puig de Terrers

Pic de Mortiers

Estany del Diable (2332m)

La vall de Galba per on hem pujat, al fons, la serra de Madres