dimecres, 12 de juny del 2019

Pic de Montmalús (2782 m)

El 9 de juny, deu companys/es del GREC guiats per l'amic Carles Servitje vam anar a pujar al pic de Montmalús des de l'estació d'esquí andorrana de Grau Roig (2100 m). El dia va llevar-se amb núvols alts i prims, quasi sense sol, però tot just baixar del cotxe, un núvol baix que passava despistat per allà ens va obsequiar amb una curta dutxa per despertar-nos.
Tot seguit, pistes d'esquí amunt (que pesat que és pujar-les!!) direcció al coll de Montmalús tot esquivant dins del possible les congestes de neu. Un cop assolit el coll, en pocs minuts varem fer cim i gaudir de la fantàstica vista sobre el circ d'estanys dels Pessons i cims propers.
Retornats al coll, baixàrem direcció Sud vers l'estany de Montmalús (2400 m), situat a prop del límit fronterer amb la vall de la Llosa, on varem aprofitar per fer un mos. De nou en marxa, quedava remuntar el coll i emprendre la baixada aquest cop passant per l'estany Primer fins arribar de nou a la base de l'estació de Grau Roig.
Amb la neu que encara queda, baixa aigua per tot arreu, és molt bonic fer travesses i cims en aquestes condicions de finals de primavera.

L'objectiu, coll i pic de Montmalús (dreta)

La colla pujant

Sota del coll

Quasi a dalt

Al cim

Panoràmica, al fons: La Muga, Tossa Plana, Setut, Estanyons, Perafita. A dreta: carena del Ríbuls i Pessons

Circ lacustre dels Pessons

Estany de Montmalús

Antic aparell per ajudar a pujar motos de neu al coll