dimecres, 22 de maig del 2019

Tres cops a Collroig

En 10 dies he anat tres cops a fer excursions amb grups diferents a la zona de Collroig, a prop del Carlit; ara ja m'ho conec com a casa meva.

1- De Sant Martí d'Envalls (1600 m) a l'estany de Collroig (2430 m)

Amb l'amic i guia Carles Llonch del grup de muntanya d'enginyers i en Lluís, familiar seu, vam pujar fins el llac de Collroig per veure si el camí era adequat per anar-hi amb algun dels grups que en Carles porta a fer muntanya.
El dia no era gaire segur, molt núvol i en algun moment amenaçador, però va aguantar sense ploure, amb clapes de neu a partir de les Tres Fonts però sense problemes.

Dia amenaçador i tapat, poc amable
Arribant al petit però ben equipat refugi
Llac (glaçat), coll i pic occidental de Collroig
 Arrepenjats a la congesta
En Lluís i jo davant del llac

2- De Bena (1587 m) als estanyets de Collroig (2396 m)

Amb el grup de Cerdagne-Rando, club de la Cerdanya francesa del que també soc soci i surto habitualment, vam anar a pujar des del bonic llogaret de Bena seguint el riuet de Brangolí en direcció als estanyets que hi ha a sota del pic occidental de Collroig.
A diferència de la setmana anterior, vàrem gaudir d'un dia assolellat i sense cap núvol. A meitat de camí, vam anar a veure la bonica cascada que en aquesta època de desglaç, salta amb gran cabal.
Per un malentès amb dos companys que van errar el camí, ens va faltar poc per arribar als estanyets per qüestió de temps, però sí fins el port de Maurà (2300 m), que ens va permetre tenir vista cap a l'altre vessant.

Pujant des de Bena
Baixant
La cascada
Vídeo de la cascada

3- De Sant Martí d'Envalls (1600 m) al pic occidental de Collroig (2833 m), una autèntica hivernal el 19 de maig

Aquest cop, uns quants companys de GREC ben guiats per l'amic Carles Servitje, teniem programat fer el cim del Collroig, malgrat que la previsió del temps tan del Meteocat com de Meteofrance era força negativa, anunciaven pluja i neu.
En comparació al primer cop de feia 10 dies, la neu caiguda el dia anterior havia agafat més avall, abans de Tres Fonts ja en trepitjàvem, i com més amunt, més. Feia sol, però els cims es veien ennuvolats i bufava una mica de Torb, o sigui, no estava clar si era gaire aconsellable intentar fer cim.
Un cop arribats al refugi on naturalment s'estava molt millor que a fora, en Carles, bon coneixedor de la meteorologia de la Cerdanya, va veure que no hi havia perill i apa, tots amunt, això si, amb molt fred. Un cop arribats a l'alçada del coll, ja vaig veure clar que en poca estona faríem cim. Arribar, foto i tot seguit cap avall, que allà no donava gaire gust estar-hi mig envoltats de boires i un Torb força fred. El Carlit, cim culminant de la zona i que teníem just al davant a tocar, no el vam arribar a veure en cap moment, sempre envoltat de núvols.
La baixada fins el llac va ser el millor de la jornada, tots corrent i rient pendents de neu avall, a cada passa en fèiem tres o quatre, no hi havia perill d'allaus.
Al arribar a l'ermita on teniem els cotxes, visita obligada, ja que és molt bonica, fotos adjuntes.
I aquí acabo les anades a Collroig.

Vall d'Angostrina

La porta del cel .....

Les boires tapant els cims

Les noies, de gresca a fora del refugi

I els nois, calentets a dins !!

L'objectiu, el cim

Tot el grup

El coll a l'esquerra

Vista, és un dir, cap als estanys de Xemeneies

Últims metres

Al cim !!

Ermita de Sant Martí d'Envalls

Cabana al costat de l'ermita