dimecres, 4 de novembre del 2020

Circular a la Tossa d'Alp (2536 m)

A la Tossa d'Alp, o Pedró dels quatre Batlles, ja hi havia pujat  en diverses ocasions, a peu des de coll de Pal o de Coma Oriola, també amb esquí mitjançant els teleesquís, telecadires i telecabines de la Molina i la Masella, i fins i tot fa molts anys amb moto de muntanya per la pista de servei de l'estació d'esquí. Això no era impediment perquè ho fes altre cop però ara per una ruta circular que havia trobat remenant mapes i vistes de satèl·lit.
Sortint des de coll de Jovell (1519 m) a sobre d'Urús, es va cap a Fontllebrera, desprès pujant a coll de Jou (2021 m) i seguidament continuant per la carena de Roca del Llamp i Puig de la Canal Freda fins arribar al refugi del Niu de l'Àliga al cim (2536 m). La baixada es fa per la pista d'esquí dels Isards fins l'aparcament de Coma Oriola, seguint uns 400 m per l'asfalt i a continuació recte per una pista planera que desprès gira a dreta i agafa una gran pendent seguint una captació d'aigües.
Va acompanyar-me un company de la Cerdanya i així va poder ser més entretinguda l'excursió; el dia era radiant, sol, gens de vent i vistes fins molt lluny, s'albiraven naturalment totes les muntanyes que envolten la Cerdanya, Berguedà i Ripollès, també Montserrat, el Montseny, Pallars Sobirà i fins i tot el massiu del Turbón a uns 115 Km de distància prop de Castejón de Sos a l'Aragó.
Val a dir que així com la pujada, malgrat els 1100 m de desnivell, es puja prou be, la baixada per la pista d'esquí i la de la captació d'aigües ambdues amb un gran pendent i el terra descompost, son un trenca-cames, encara que passi per llocs prou bonics, els genolls demanen que s'acabi aviat.

Roca del Llamp

Vista a ponent, Penyes Altes i Cadí

Puig de la Mena i la Tossa

Al cim

El nou telecabina de la Molina al costat del Niu de l'Àliga

Vistes al Nord

Baixant per la pista d'esquí dels Isards

Molsa en grans quantitats a la baixada final