dilluns, 14 d’octubre del 2024

Tres cims del Cadí, la muntanya que fa por

Dic això de "la muntanya que fa por" perquè vista des de la Cerdanya i l'Alt Urgell, la seva imponent cara nord fa respecte, les seves canals son difícils de pujar, però els paisatges que queden a sota son preciosos, com Prat de Cadí, les tarteres que baixen de les cingleres, el petit Quer Foradat, Prat d'Aguilò, etc. Vist des del costat Berguedà, també fa por sols pensar el que deu costar pujar per aquelles pendents pedregoses tan dretes, vaja que se te'n passen les ganes de pujar-hi. Malgrat tot, fins a dia d'avui he pujat 5 cops al Comabona i un munt de vegades a Prat de Cadí entre d'altres.
Amb el Centre Excursionista Garriguenc vam anar a pujar 4 cims de la carena del Cadí des de coll Jovell: Torreta de Cadí (2559m), Pic de les Tres Canaletes (2608m), Puig de les Gralleres (2612m) i el més alt de la serralada, el Vulturó (2653m) en un dia excel·lent amb vistes fins l'infinit.
La pujada cap a la Torreta de Cadí va ser dura però ja ho teniem assumit, d'allà cap a la resta de cims era un llarg puja i baixa constant seguint de prop les cingleres, per tant, vistes fantàstiques, cims com el Turbón, Cotiella, Montsent de Pallars, Peguera, Aneto, Salòria, Carlit, Puigmal, tots els de la Cerdanya, Montserrat, La Mola, Pedraforca, Gallina Pelada, etc, un plaer poder gaudir d'aquelles vistes.
Al Puig de les Gralleres, al veure que encara calia baixar fins el coll de la canal Baridana i pujar fins el Vulturó però desprès tornar altre cop a les Gralleres, se'm van creuar els cables, cansament mental, no físic, i vaig decidir que em quedava allà amb dos companys més. Un cop retornats la resta, venia el pitjor tram del dia, la baixada en diagonal per la forta pendent de la cara sud cap a coll Jovell sense camí evident per un incòmode pedregar i matolls baixos (boixos la majoria), un trajecte aquest últim que no recomano a ningú, millor anar a buscar el GR-150.1.
Pocs cops recordo la colla tan agraïda de retrobar els cotxes, hi havia cansament. Desprès, les habituals retencions a la C16 en època de bolets, normal.
Em vaig quedar amb les ganes de fer el Vulturó, però no crec que ho torni a intentar.

Mapa amb l'itinerari

La pujada

Coll Jovell, Cadinell, Serra del Verd i Rasos de Peguera

Port del Comte

A la Torreta de Cadí

Cinglera nord, al fons esquerra, Carlit, a dreta, Puigmal

La llarga carena que no s'acaba mai