diumenge, 23 de juliol del 2017

El Grau de l'Os (Cerdanya)

Amb la meva filla Marta, vam anar a pujar pel Grau de l’Os, camí del que molta gent de Cerdanya m’havia parlat i que surt del costat mateix de la boca Nord del túnel de Cadí (que de Cadí no en te res, més aviat de Moixeró).
Per arribar-hi s’ha d’agafar una curta pista de terra que surt del costat Urús de l’àrea de servei del túnel i s’acaba al costat de peatge, on deixem el cotxe. Seguint endavant, es passa per un pas inferior sota la carretera, es voreja un bon tram de la pared de formigó i tot seguit ens endinsem en un estret tall quasi invisible des de la carretera. El camí és un fons sec de riera ple de còdols i pedres de tot tamany entre dues altes parets de roca amb gorgs fets quan plou amb força, la llum no hi entra gaire. Quan es porta una estona de caminar, trobem el punt "divertit" de l’itinerari, un pas super estret i vertical entre dues parets de roca que es puja amb l’ajuda primer d’una escala metàl·lica i desprès d’una cadena, a vegades cal treure’s la motxilla si és gran. Continua el camí similar al de l’inici fins que poc a poc es va obrint el pas i comença a veure’s el cel i els boscos de més amunt. Arribat a un lloc on es veu una barraca d'obra amunt a la dreta, cal pujar a la dreta, passar-hi i seguir la pista per arribar al proper refugi guardat del Serrat de les Esposes.
Per tornar, cal seguir la pista del refugi avall uns 500m i agafar un camí que passa per unes cases enrunades entre prats (antic nucli de Canals) i sense deixar-lo, tornarem al inici.
NOTA: Caldria desbrossar i marcar aquest camí, és molt interessant, i si no es cuida s’acabarà perdent.

Pas inferior sota carretera

El camí passa per sota d'aquest mur  de formigó

Fons de riera emboscat

L'empenta de l'aigua es menja les parets