dimarts, 4 de juliol del 2017

Travessa pel Parc Nacional d’Aigües Tortes i Sant Maurici

Un grup de set socis del GREC, Vicen, Jordi, Angel, Josep Mª, Joaquim, Miquel Àngel i jo, vam anar a fer una travessa de dos dies per aquests fantàstics paratges pirinencs acompanyats de l’Òscar, guia a qui ja coneixíem de l’Aneto-2016. Vam fer nit el divendres a la casa rural Pernalle d’Erill la Vall, per pujar l’endemà matí amb els taxis fins Aigües Tortes on comencem a caminar primer sota un lleuger plugim cap a l’estany Llong, passant a veure el gran pi de Peixerani i tot seguit pujar cap el Portarró d’Espot, on la pluja es converteix per una estona en aiguaneu i desprès ja ens mulla amb més ganes mentre baixem cap el Mirador de l’Estany i pugem fins el refugi d’Amitges, on arribem ja ben molls; hem trigat unes 5 hores, pujat uns 900 m i baixat uns 300.

Passem la tarda descansant i veient com plou, sopem i a dormir. El diumenge, despertar atronador a càrrec d’un pollastre i corneta que l’Angel ha posat en marxa i que esvalota tot el dormitori, esmorzar i amb la boira resultant de la pluja caiguda comencem a pujar cap el port de Ratera sense veure res més que el camí i els tres estanys d’Amitges.

Dalt del port comencem a entreveure algun cim lleugerament emblanquinat de la nit anterior, com el Tuc de Ratera (que tinc pendent de pujar) i baixem pel gran circ lacustre de Colomers seguint el GR11 pels estanys Obago, Redon, Llong i Major de Colomers.

Seguidament emprenem la pujada cap el port de la Ribereta ja amb Sol, les boires han marxat i gaudim de fantàstiques vistes cap a Colomers, Tucs de Ratera, Sendrosa, i d’altres. Una segona pujada que fa patir una mica al Joaquim ens porta fins el port de Caldes, i ja recuperats de l’esforç comencem la llarga baixada cap a la vall de Boi, admirant els estanys de Mangades, Monges, Travessani i les seves agulles, tot el massís dels
Besiberri al davant i el Comalespada i Punta Alta sobre el refugi Ventosa i Calvell, on fem un curt descans. Altre cop baixant entre pedres i més pedres com ha estat en tot l’itinerari, arribem al platiu de Riumalo, voregem l’embassament de Cavallers i per fi arribem als cotxes, cansats però contents. Hem trigat quasi 11 hores des que hem sortit, caminat uns 22 Km, 800 m positius i 1700 negatius aproximadament, i passat per tres comarques, Pallars Sobirà, Aran i Ribagorça. Desprès, tornada cap a casa i fins la propera.

Estany Llong i Portarró d'Espot al fons

El Llong des del camí del Portarró

Com els cargols, sota la pluja

Les agulles d'Amitges tapades per la boira

Els Encantats de bon matí, al fons a la dreta el Peguera

Estanys de la Munyidera, dels Barbs i Gran d'Amitges

Tuc de Crabes

Tuc de Ratera

Baixant del port de Ratera

Estany Obago

Estanys Redon i Llong

Estany i refugi nou de Colomers