dimecres, 18 de juliol del 2018

Carena Cambre d'Ase-Eina

El grup de Muntanya del Col·legi d'Enginyers organitzava pel 14 de juliol l'habitual excursió del juliol al Pirineu, aquest cop a la Cerdanya. Entre algunes baixes (comencem a tenir anys!!) i que la sortida era força llarga i cansada, tan sols havíem quedat quatre inscrits, sort que al final s'hi van afegir tres amics d'un de la colla, en Guillem, que van ajudar a formar un quòrum una mica decent.
Sortida des de l'aparcament de l'estació d'esquí d'Eina (1750m), pistes d'esquí recte cap amunt sense defallir (uff!!, quina pujada!!) i poc a poc assolim el primer cim de la llarga carena que passarem: El Cambre d'Ase (2726m), des d'on gaudim de bones vistes sobre la Cerdanya Nord, Conflent i Capcir. Aquí hi ha una deserció, en Joan Comas va lent i una mica just de forces per fer tot els que ens queda, i amb molt bon criteri, decideix tornar a baixar al lloc de sortida.
La resta continuem la travessa de la bonica i espectacular carena, que pel costat de la vall d'Eina (Oest) fa una bona i continuada pendent, i pel costat Est forma els espectaculars i verticals circs de Cambre d'Ase, Coma Amagada, Sot de la Conca i Circ de les Feixes. En un d'aquests circs, vam trobar un equilibrista fent funambulisme amb un penjat a sota d'alguns centenars de metres!! Desprès de passar pel Serrat de les Fonts (2771m), Torre d'Eina (2850m), Pic d'Eina (2786m) i un parell més de cims secundaris, vam arribar al coll de Núria o d'Eina (2683m), on comença la llarga però suau baixada per la bonica vall d'Eina, adornada amb el neret totalment florit a més de multitud de flors com és habitual en ella.
Al arribar al poble d'Eina (1600m), sols restava pujar uns 2,2 Km i pujar uns 150m de desnivell pel GR-36 fins tornar al lloc de sortida. Una excursió llarga i dura però molt bonica, en la que ben acompanyat, he pogut fer els cims que em faltaven pujar dels que envolten el lloc on visc: Puigcerdà.

El cansat camí de pujada, el poble que es veu és Font Romeu

Pic de Cambre d'Ase

El grup dalt del Cambre d'Ase

La vall d'Eina i el Puigmal al fons a la dreta

La llarga carena a fer, quina butifarra !!

Hi ha gent per tot !!

La vall que porta cap a Prats-Balaguer al Conflent

El Roc del Boc

La Torre d'Eina

Circ de les Feixes

El llac de Núria vist des del coll d'Eina

Baixant per la vall d'Eina

Tota la vall plena de Neret florit, quin goig !