dimecres, 18 de juliol del 2018

Pic de Casamanya (Andorra)

El 8 de juliol d'enguany, tretze membres del GREC vam anar a fer el Casamanya (2752m) a Andorra. És un cim situat ben be al mig del principat, fàcil i amb molta vista. Tot just arribar a Canillo, dues baixes, la Mima i en Joan, per avaria del seu cotxe, van deixar el grup reduït a onze. Desprès de deixar els cotxes a l'aparcament del mirador de Montaup, vam pujar per la vall del mateix nom fins arribar al coll d'Arenes, des de on ja hi ha vista cap al Serrat i Ordino.
Llavors hi ha el tram més divertit del trajecte, la fàcil grimpada per la cara N amb una mica d'ajuda d'unes cadenes que la fan més còmoda. En poca estona vam arribar al cim N (2752m), per desprès de baixar un xic i oblidant el cim del Mig (2725m), tornar a pujar una mica i assolir el cim S (2740m). La meva filla Carme, que durant 9 anys fins que va nèixer la Marta va ser la mitjana, deia que això de ser la del mig era una desgràcia; al Casamanya del Mig també li passa el mateix, tothom l'oblida i passa directe del N al S.
Desprès de gaudir de vistes sobre tots els pics d'Andorra en 360º, baixada direcció el coll d'Ordino, i sense arribar-hi, girar a l'esquerra per retornar per la font Picadora al mirador on tenien els cotxes fent un petit tram de carretera. Val a dir que la fàcil baixada d'uns 800m de desnivell en uns escassos 3 Km per prats molt inclinats cansa les cames més del que sembla. Aquest singular mirador que han construït sobre mateix de Canillo pot ser molt turístic, però a mi no m'agrada gaire, massa aeri i de moment, amb el bar sense acabar i posar en funcionament. Ah!, tot just pujar als cotxes, aigua va!, un bon xàfec per refrescar l'ambient. Una bona excursió amb molt bon rotllo al grup.

El grup tot just començar (sense en Carles, el fotògraf)

La vall de Montaup per on vam pujar

Pujada al cim Nord

La Pica al fons

Al mig, el Comapedrosa, Roca Entrevessada i Medacorba

La baixada

Canillo des del mirador, quina por!!