diumenge, 7 d’agost del 2016

Puigpedrós (2912m)

Desprès d'haver de preparar-la d'urgència pel Grup de Muntanya d'Enginyers per l'anulació de la que estava programada inicialment, per falta de quòrum la vaig haver de cancel·lar. Per mi era important fer-la, ja que des del menjador del pis de Puigcerdà veig perfectament el cim i això en feia venir moltes ganes de pujar-hi. Gràcies a la companyia del meu germà Francesc i el company Carles Pérez, el passat 9/7/16 vaig poder complir el desig.

Vam sortir del Refugi de Malniu pel camí normal, es tractava d'anar pujant per pendents herboses sense arbres, això te l'inconvenient (apart de la falta d'ombra) de que no captes bé les distàncies al faltar un referent com son els arbres i a vegades no portes el ritme de marxa adequat; malgrat tot en un tres i no res vam passar les mulleres, que per cert estaven bastant seques, i després de comprovar que tenia el nom molt ben triat (és un munt de pedres) vam assolir el cim. Feia un dia de sol i vista sensacional, s'arribava a veure un cim amb molta neu molt més lluny que l'Aneto, no sé si era el Posets o el Perdut, jo crec que per la distància era aquest últim, i naturalment tota la carena pirinenca fins el Canigó. Des d'un mirador situat uns 200m més al nord vam descobrir la vall de Campcardós amb el roc Colom i Peiraforca al mig, em van venir moltes ganes de visitar-la.

La baixada la vam fer per la carena de les Perdius Blanques, així teníem vista sobre el llac de Malniu a sota i l'espectacular circ que l'envolta. Dinar al llac, que semblava la platja de ple de gent banyant-se o prenent el sol en banyador, i en poca estona tornar al refugi on ens esperava el cotxe.

Al parar a prendre una cervesa a Meranges, vam gaudir escoltant una noieta que tocava l'acordió molt be; actualment s'està recuperant al Pirineu aquest instrument que antigament els vells tocaven "d'oïda" a les festes majors, ja que no hi pujava cap grup musical fins aquells pobles tan allunyats.

Sortida perfecte, ara a esperar poder anar a visitar la vall de Campcardós que ja m'està esperant.

Ah!, les fotos son del meu germà, a cadascú el que li pertoca.


Refugi de Malniu

Estanyol de Tarterès

Pujada per prats

Els tres mosqueters

vista cap Engorgs

Piràmide de pedres final

El pedregar de dalt

La Maladeta i molt més lluny

Sempre ben acompanyats per l'estelada

Vall de Campcardós, el Peiraforca just a sobre meu

La Pica al fons

Neret florit

Llac de Malniu


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada