diumenge, 7 d’agost del 2016

XXI TRAVESSA DE NÚRIA

LA CABANASSA-EINA-NÚRIA.

El GREC organitzava el 3 de juliol del 2016 la XXI travessa a Núria tot seguint les passes d'Emmanuel Brousse, escriptor molt reconegut a l'alta Cerdanya a inicis del segle passat pels seus llibres sobre les costums i tradicions de la comarca i també per ser el impulsor del tren groc. Justament aquest any es commemorava el 120 aniversari de la publicació del seu llibre "Pyrénées inconnues: La Cerdagne française".

Per fer-la més d'acord amb l'excursió original, va començar amb una missa a les 7 del matí a l'esglèsia de la Cabanassa, on després de menjar gràcies al Francesc coca amb xocolata vam començar a caminar a les 8 del matí seguint la desdibuixada via romana pel coll de la Perxa fins al poble d'Eina. Tot seguit, vall d'Eina endins gaudint de les flors que la caracteritzen, en aquest temps plena de neret (Rhododendron) florit, el Bàlec (una ginesta d'alta muntanya) ja començava a perdre el groc.. Passat el saltant d'aigua, on en Jesús va atrevir-se a banyar, la vall comença a perdre els arbres i a aparèixer els prats alpins, i el plàcid pla de la Beguda. Algun petit problema amb un participant que li costa pujar a causa d'una inoportuna relliscada i amb el guia a qui se li desprenen les soles de les botes, fem una reparació d'urgència amb cinta americana i amb paciència seguim endavant fina assolir el coll d'Eina, des d'on gaudim d'esplèndides vistes gràcies al magnific dia que fa.

La baixada per la coma d'Eina cap al Santuari de Núria la fem sense més entrebancs, on arribem a l'hora prevista, les 5 de la tarda. Fem la cerveseta tot esperant el cremallera, i a Ribes prenem el tren que ens torna a Puigcerdà, on encara ens queda una estona per anar a recuperar els cotxes que em deixat a la Cabanassa.

Hem fet un recorregut d'uns 20 Km, 1132m de pujada i 720m de baixada, he passat un excel·lent dia ben acompanyat.

El saltant amb el gorg

Al fons, el coll i pic d'Eina

Prop del coll d'Eina veiem d'on venim